Saturday, June 1, 2013

2013 Custom bike show

I år åkte man fast man igentligen ej skulle med tanke på sjukdomsbild, men Custom bike show är nr två efter Roskilde i evenemang. Efter ha fått ett stycke hoj(Helgerånet) lastat i skåpbil åkte jag till strax innan Norrtälje, ut med hoj startade direkt och brumma iväg. Underbart att ta sin första tur i år, men då Murphy är min livskamrat går kopplingsvajern av 200 m innan infart till showen, och naturligsvis precis där alla konstaplar står(som var förvånande trevliga). Rulla ner till insläppet, ska man vara inne på området och tävla/ställa ut så man man köra in dvs inga trailerqueens, och de tyckte jag skulle in så de puta igång mig så jag kunde köra in(gapande flytta er flytta har ingen koppling).... Parkera vid träd(stöd vad är det?).
Träffa massa folk man ej sett på år och dar, och det fanns mycket att studera i hojväg och dilla med andra kreatörer.
Kom två regnskurar på dagen annars hade det nog varit mer folk, bra med stora ekar som man kunde stå under.

Inte för att jag längre är någon långgaffel byggare/åkare men i yngre år var det en annan sak, vilket fall som helst i klassen Chopper vann två barnchopprar, visst sött och svensson röstat(publiken röstar) men att riktiga byggen ska bli breddat av sånt what the f... nä var nåt som blev förlorat där helt klart....
Den sista tog hem 4 priser eller nåt, både publikens och juryns val, självklart en finne och det syns i utförade och färgsättning.

När allt var över skulle man ta sig till bilen utan att stupa, fick put igång så man kunde smälla i en växel, klara första rödlyset efter vingla fram på ettan i kön tills det blev grönt men vid andra rödlyset var turen slut så det blev att bromsa död, och där står en konstapel som hjälper mig över och igång(ännu en gång en trevlig mcpolis) och vid tredje rödlyset var det kört igen och även där fick man trevligt bemötande av en konstapel. Så den stora chocken detta år är Polisen, menar träffar man på en mc polis annars är det böter eller ombesikning som följd, de måste haft fylla som prioritet för de strunta i alla byggen och rakrör...
Nu ska jag dö en smula, betalar som fan för dagens eskapad men det kan jag ta för detta gjorde mycket för energin efter månader i sjukkarusellen...

No comments: